Szczecin to największe miasto województwa zachodniopomorskiego, w którym coraz chętniej osiedlają się nowi mieszkańcy. Stale rosnąca liczba szczecińskiej społeczności sprawiła, że miasto zajmuje siódme miejsce pod względem liczby ludności. Z tego powodu miasto staje się coraz częściej obieranym celem przez przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes i tworzyć nowe miejsca pracy.
Aby jednak firma rozkwitła i zaczęła przynosić oczekiwane zyski, ważne jest postawienie na skuteczną reklamę. Można wykorzystać do tego m.in. gadżety reklamowe.
Czym są gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe Szczecin to niewielkie przedmioty najczęściej używane przez przedsiębiorstwa, organizacje czy instytucje w celach promocyjnych, reklamowych bądź rozpowszechniających. Aby gadżet się sprawdził i spełnił swoje zadanie, musi być rzeczą jak najbardziej praktyczną. Z tego powodu przedsiębiorcy najchętniej sięgają po długopisy, notesy, samoprzylepne karteczki czy smycze, które wzbogacają o logo swojej firmy.
Przedmioty rozdawane są potencjalnym klientom lub partnerom biznesowym na wszelkich branżowych eventach, targach, organizowanych konferencjach, spotkaniach biznesowych itp. Jest to dość stary, ale wciąż skuteczny sposób na dotarcie do podświadomości obdarowanego, w której zakorzenia się przekonanie o hojności firmy i jej pozytywnych cechach.
Gadżety reklamowe Szczecin a mechanizm oddziaływania na podświadomość obdarowanego
Kilkadziesiąt lat temu Robert Cialdini (amerykański profesor psychologii) zbadał i opisał tzw. teorię wywierania wpływu społecznego. Reguły Cialdiniego znajdują szerokie zastosowanie we współczesnym marketingu. Profesor psychologii wyróżnił 6 następujących reguł:
- Wzajemności;
- Konsekwencji;
- Społecznego dowodu słuszności;
- Lubienia;
- Autorytetu;
- Niedostępności.
Reguły opierają się przede wszystkim na sile perswazji, którą warto wykorzystać np. do promocji biznesu. Praktyczna i zarazem najważniejsza zasada – reguła wzajemności – głosi, że dobro, które dajemy, zawsze do nas wraca. Jest to tzw. zasada „coś za coś”, którą najlepiej obrazuje wręczanie gadżetów reklamowych.
Niewielki i praktyczny przedmiot z logo firmy podarowany klientowi lub partnerowi biznesowemu postrzegany jest jako miły gest. Obdarowany na długo zapamiętuje dobro, które go spotkało, a przy tym odczuwa potrzebę rewanżu. W ramach rekompensaty podejmuje działania korzystne dla firmy. Najczęściej jest to: zakup produktu lub usługi, zamieszczenie pozytywnej opinii nt. firmy w sieci lub polecenie wśród znajomych.
Dzięki temu firma zyskuje nowego klienta, który będzie powracał, ponieważ Twoje przedsiębiorstwo go doceniło, dając gadżet reklamowy. I właśnie z tego powodu warto inwestować w takie przedmioty i rozdawać je przy nadarzającej się ku temu okazji.